.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجتمع های اقامتی دولتی در سواحل مازندران به عموم خدمات ارائه دهند
مشاور و دستیار رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون ریس جمهور گفت: مجتمع های اقامتی- دولتی ساحلی موظفند به شکل واقعی به عموم مردم خدمت رسانی کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، مصطفی دهقان روز پنج‌شنبه در بازدید سرزده از استان مازندران گفت: براساس ماده قانونی 63 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی و آیین نامه اجرایی مصوب مجلس مجتمع های اقامتی- دولتی ساحلی موظف شده‌اند امکانات خودشان را در اختیار عموم مردم قرار دهند و حریم دریا را آزاد کنند. 

وی افزود: در مازندران 46 مجموعه اقامتی‌-دولتی وجود دارد که با تصویب قانون ماده 63 در سال 1383 از این 46 مجتمع اقامتی ساحلی 7 مجتمع اقامتی با اخذ پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران می‌بایست به عموم مردم نیز خدمات ارایه دهند. 

دهقان با اشاره به تاکید ریس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور بر استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دریا برای توسعه گردشگری گفت: اجرای ماده 63 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی جهت خدمات دهی تمامی مراکز و مجتمع های اقامتی دولتی ساحلی به مردم و اجرای برنامه‌های توسعه گردشگری در سواحل در دستور کار سازمان قرار دارد. 

وی افزود:این امکانات دولتی در سواحل دریا که یکی از پرجاذبه ترین جاذبه استان های شمالی به ویژه مازندران است واقع شده و استفاده از آن همیشه مورد توجه گردشگران بوده است اما پیشروی این اماکن در حریم قانونی دریا سبب شده است که اجرای برنامه‌های متنوع توسعه گردشگری دریایی در سواحل شمالی با مانع جدی روبه‌رو باشد. 

مشاور و دستیار رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: براساس این ماده قانونی که در سال 1383 به تصویب هیات وزیران رسیده است پهنه های ساحلی دریای خزر در سه استان شمالی و پهنه های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوجستان و دیگر سواحل دریاچه های کشور اشاره دارد و تاکید بر اجرای آن به نوعی مطالبه حقوق عموم ملت ایران در استفاده از دریاهای کشور است./ایسنا

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.